RETURNAREA PRODUSELOR
Consumatorul poate solicita returnarea produselor in urmatoarele situatii:
– Produsul are ambalajul deteriorat, iar continutul a fost afectat. Clientul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire, iar daca produsul nu mai este pe stoc, poate opta pentru inlocuire cu un alt produs sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Clientul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de Client.
– Produsul a fost livrat gresit. In aceste conditii Clientul va semnala acest lucru imediat Societatii si va refuza receptia comenzii.
– Produsul va fi returnat doar daca este in conditii perfecte, neuzat, zgariat etc., in ambalajul original, cu accesoriile aferente. Pentru a fi returnate produsele trebuie reambalate. In caz contrar, daca produsele nu sunt ambalate corespunzator si/sau nu sunt in conditii perfecte, ele pot fi reexpediate Clientului.
Produsele trebuie returnate prin curier rapid sau posta. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala Clientului.
Produsele pot fi returnate fara invocarea vreunui motiv în termen de 14 zile.
Produsul returnat trebuie sa fie insotit de copia dupa factura, certificat de garantie, si formularul retur completat de catre Client.
Societatea va inapoia contravaloarea produselor in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre Client, fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Suma restituita nu include cheltuielile de transport.
Comenzile care au fost ridicate de la magazine sau au fost transportate de Societate direct la Clienti prin intermediul personalului propriu nu sunt considerate comert la distanta, ci vanzare prin magazine specializate, intrucat pot fi vizualizate, verificate si acceptate personal, ca si corespunzatoare cu scopul si nevoile Clientului.
Alte precizări privind returul produselor
Clientul este responsabil pentru pregătirea și expedierea coletului de retur, inclusiv aplicarea etichetei de retur (dacă este necesară). Societatea nu furnizează etichete de retur preplătite.
Pentru produsele returnate în condițiile menționate, Societatea nu percepe nicio taxă de reconstituire a stocului (restocking fee).
RENUNTARE LA CUMPARARE
Clientul are dreptul sa notifice in scris Societatea ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului potrivit prevederilor legale in vigoare. In aceste conditii Clientul este obligat sa notifice in scris Societatea, la sediul acestuia, cu privire la renuntarea la cumparare in maxim 14 zile de la primirea produsului. Cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Client. In termen de 14 zile de la expedierea notificarii in scris a intentiei de returnare a produsului ca urmare a renuntarii la cumparare, Clientul trebuie sa restituie produsul catre Societate, in caz contrar cererea se va considera invalida.
Clientul va putea solicita schimbarea produsului, in termen de 14 zile de la data primirii coletului, fara penalitati si fara invocarea unui motiv. In cazul solicitarii unui alt produs se va achita diferenta de pret, daca pretul produsului inlocuitor este mai mare. In situatia in care Clientul opteaza pentru un produs mai ieftin, diferenta de pret nu se va returna. Societatea va trimite produsul solicitat la schimb numai dupa ce Clientul a returnat produsul cumparat initial. Inlocuirea produsului se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale si in functie de disponibilitatea produselor.
Rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur. Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor fara penalitati si fara invocarea unui motiv, se poate efectua in urmatoarele conditii:
– produsul este returnat in aceleasi conditii in care a fost livrat (cu ambalajul original, cu etichetele intacte, sigiliu intact, daca este cazul, documentele care l-au insotit, fara urme ca produsul a fost folosit);
– produsul trebuie returnat sigilat, reambalat;
Ca atare, Clientul nu poate returna produsele achizitionate si/sau nu poate pretinde oricare daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
– cand se doreste de catre Client inlocuirea produsului achizitionat cu un alt produs cu alte specificatii sau de un tip diferit;
– solicitarea de returnare a produsului prin renuntarea la cumparare este facuta cu depasirea termenului de 14 zile de la primirea produsului;
– produsul nu este returnat in aceleasi conditii in care a fost livrat (cu ambalajul original, cu etichetele intacte, sigiliu intact, daca este cazul, documentele care l-au insotit, fara urme ca produsul a fost folosit);
– produsul care se doreste a fi returnat face parte din categoria produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid.
In cazul inlocuirii produsului cu unul identic inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale.
Clientul nu are dreptul sa opteze decat o singura data pentru returnarea/inlocuirea unui produs in conditiile art 4 alin.1 lit b) din O.G. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta. In toate cazurile returnarii/inlocuirii a produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare/inlocuire sunt suportate de catre Client. Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz.
