Articole

România și farmaciile

România și farmaciile

 

Săptămâna trecută, Ministrul Sănătății atrăgea atenția asupra achiziției de medicamente din surse neautorizate, în special magazine online care comercializează produse neconforme, sau persoane obscure care își fac “farmacii” pe Facebook. Conform declarației acestuia, un medicament achiziționat trebuie să îndeplinească două criterii importante: să fie eficient în acțiunea pe care trebuie să o aibă și să fie sigur. Lipsa certitudinii asupra acestor două condiții nu este o problemă care să țină doar de trecut, ea persistă și astăzi, în special în cazul achiziției de medicamente online. Recomandarea Ministerului și a specialiștilor este ca în continuare, achiziția medicamentelor eliberate pe bază de rețetă și nu numai, să fie făcută din surse autorizate și verificate. 

În acest sens, găsești o listă pe site-ul ministerului sănătății, cu toți comercianții autorizați pentru vânzarea de medicamente online.

Medicul, farmacistul și organismele care controlează și reglementează fabricarea și comercializarea medicamentelor trebuie să comunice eficient și să fie pilonii pe care să se bazeze informarea și încrederea pacienților.

 

Tot în această direcție, un studiu realizat de Lowe Group, prin Initiative, Medic One și Path, a concluzionat faptul că românii își doresc educație și informare pe teme de sănătate, cu informații verificate, din surse sigure și de încredere. În acest sens, aproximativ 40% dintre persoanele sondate de către Lowe Group, au spus că așteaptă o susținere și solidaritate socială prin acțiuni ale industriei medicale.

 

În timp ce jumătate dintre respondenți au declarat că starea financiară a familiei lor s-a deteriorat simțitor, aproximativ trei sferturi dintre aceștia s-au declarat afectați într-o mare măsură de creșterea prețurilor la medicamente, consultații și investigații. Cele mai îngrijorătoare date ne arată faptul că aproximativ jumătate dintre respondenți au spus că au primit rețete prea scumpe pentru ceea ce le-ar fi permis bugetul, iar aproximativ un sfert au spus că au renunțat sau amânat achiziția. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că În farmaciile românești putem găsi alternative ieftine la medicamentele cunoscute, care au aceleași substanțe active și beneficii. Problema este că nimeni nu are interesul să le promoveze, în afară de producătorii care nu au capacitatea de a face campanii de promovare la fel de puternice precum marii producători. Un exemplu este paracetamolul sirop de producție românească, care a fost ușor popularizat datorită crizei de Panadol, în condițiile în care acesta este jumătate din prețul Panadolului.

 

Anul acesta o să aducem o serie de inovații în farmacia Hadri, pe care o să vi le prezentăm în lunile următoare, iar printre acestea se numără și promovarea medicamentelor produse în România, mai ales cele care sunt alternative la brandurile cunoscute și care au aceeași formulă.

Transformările care se anunță în profesia farmacistului

Analizând dezvoltarea industriei, în cadrul unui eveniment marca Farmacia Viitorului, vicepreședintele Colegiului Farmaciștilor din România și Country Managerul Alphega Farmacie au concluzionat că printre atribuțiile farmaciștilor, vor fi în creștere promovarea sănătății, prevenirea, detectarea și monitorizarea bolilor. Trendurile arată că în viitor, activitatea farmaciștilor și asistenților de farmacie va fi concentrată pe o atenție asupra pacientului și interacțiune cu acesta, sporite și îmbunătățite, iar de la nevoia strictă de a vinde un medicament și a face un discount, pacienții simt nevoia unei apropieri și a unei înțelegeri mai profunde din partea farmacistului, de la care se așteaptă la mai multă informare și atenție în ceea ce privește îngrijirea pe care o primesc.

 

Fiind un domeniu dinamic nevoile pacienților sunt în continuare în dezvoltare, iar munca farmacistului va fi mult mai importantă prin prisma serviciilor pe care acesta le oferă, nu doar prin prisma comercializării produselor de la raft. Percepția pe care clienții o au vizavi de farmacistul lor este influențată de experiența pe care o au cu acesta și interacțiunea care se dezvoltă, nu doar de ce produse li se vând.

Importanța farmaciei și a farmacistului

Tot în cadrul unui studiu, de data asta realizat de Centrul de Cercetări în Economie Comportamentală Aplicată și orientat pe starea serviciilor farmaceutice în perioada post pandemie, aflăm că în general pacienții români au încredere în farmaciști și în informațiile oferite de aceștia, dar și de serviciile pe care ei le oferă. Studiul încearcă să repoziționeze profesia de farmacist în societate și să întărească importanța și contribuția acestuia în sistemul de sănătate.

 

Deși pacienții consideră că interacțiunea pe care o au cu farmacistul este una de calitate și apreciază informațiile și sfaturile oferite de aceștia, respondenții studiului au considerat că totuși au nevoie de servicii noi pe care aceștia să le ofere, cum ar fi testare pentru diverse afecțiuni cardiovasculare, pentru diverse infecții respiratorii sau hepatită, ori determinarea glicemiei, sau testare pentru anumite infecții vaginale. Există o serie de teste pe care pacienții și le pot face acasă, iar în urma rezultatului li se poate recomanda tratamentul adecvat de către farmacist.

 

Un alt element important al studiului este că respondenții își doresc să li se ofere și diverse servicii de consiliere în farmacii, relația cu farmacistul fiind foarte importantă în ceea ce ține de informare și educare. Respondenții își doresc de la farmacist consiliere în cazul polimedicației și consiliere cu privire la posibile interacțiuni între medicația prescrisă și diverse alte medicamente sau alimente. Polimedicația se referă la situația în care unui pacient îi este prescris un număr exagerat de medicamente, multe fiind nejustificate. O problematică în acest sens este faptul că există situații în care mai mulți medici recomandă unui pacient mai multe medicamente, fără ca ei să știe fiecare de restul medicamentelor care i-au fost prescrise pacientului. Aici intervine farmacistului, care are un rol crucial și care trebuie să fie foarte bine pregătit în ceea ce înseamnă interacțiunea dintre medicamente.

 

Implicit prin încrederea pe care pacienții le-o oferă farmaciștilor, și farmacia comunitară se bucură de o încredere și un rol crescut în sistemul de sănătate. Serviciile oferite în sistem fiind o prioritate și un pilon de stabilitate pentru sistemul public de sănătate și pentru asigurarea accesului la servicii medicale.

 

Tot în cadrul acestui studiu s-a concluzionat faptul că ceea ce determină mulțumirea clienților față de serviciile oferite în farmacii sunt: atitudinea și abordarea farmacistului, timpul pe care acesta îl acordă pacientului, claritatea informațiilor pe care acesta le oferă, costul medicamentelor și disponibilitatea acestora.

Te invităm să achiziționezi produsul/ele perfecte pentru tine, de aici, și să te bucuri de o piele la fel de catifelată și sănătoasă precum te știm!

Iar dacă mai ai nevoie de detalii suplimentare sau întrebări despre farmacia Hadri, ne poți contacta la +40723 271276 sau scrie la adresa adriana@hadri.ro.

 

Cu apreciere,

farmacist Adriana Ghiță și Echipa Hadri.

hadri.ro

Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să îl distribui prietenilor tăi!

Facebook
WhatsApp
LinkedIn

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *